ABB SAMİMİYSE KAÇAK SARAYI VE ANKAPARKI DA KAPATSIN
TMMOB Çevre Mühendisleri Odası ÇESAM Başkanı Baran Bozoğlu, Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin Ankara Bulvarını kapatma kararı ile ilgili olarak, Sayın Gökçek mahkeme kararına gerçekten saygılıysa, kaçak sarayı ve Ankapark`ı da kapatsın` dedi.
TMMOB Çevre Mühendisleri Odası, Peyzaj Mimarları Odası ve Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi`si, Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin, AOÇ Ana Planı olarak lanse edilen "1/10.000 ölçekli Atatürk Orman Çiftliği Alanları Nazım İmar Planı ve I. Derece Doğal ve Tarihi Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı"nın ve eki olarak onaylanan "1/10.000 ölçekli Ulaşım Şeması" ile "1/1000 ölçekli Ulaşım (Yol-Kavşak vb.) Uygulama Projesi"`nin Ankara 5. İdare Mahkemesi tarafından iptal edilmesi üzerine aldığı Ankara Bulvarı`nı trafiğe kapattığı kararını, düzenledikleri basın toplantısıyla eleştirdi.
Toplantıda konuşan ŞPO Ankara Şube Başkanı Emre Sevim, ABB Melih Gökçek`in yaptığının popülist siyasi bir söylem olduğunu kaydederek, Ankara şehir planına dair örnekler sundu. Sevim, bugüne kadar açtıkları davaların yüze 92sinin ABB`nin projeleri hakkında olduğunu ancak bunların yalnızca yüzde 5`inin uygulamaya konulduğunu söyledi. Emre Sevim, bunun da Gökçek`in hukuk kuralarına uymak konusunda ne kadar istekli olduğunun göstergesi olduğunu belirterek, Bu oran hukukla dalga geçildiği, hukukun etrafından dolanıldığının göstergesidir` diye konuştu.
Söz konusu bulvar için duvar ilanlarında, Ankaralıların konforlu seyahat etmeleri için Ankara Bulvarını açtık` ifadesini kullandıklarını belirten Şube Başkanı şöyle konuştu:
Şekilde de görüleceği üzere bu yol 4,5 milyonluk Ankaralının yalnızca 120 bin kişilik bir kesimine hitap ediyor. Ayrıca bulvar üzerinde ne EGO ne özel halk otobüsü ne de dolmuş güzergahı bulunmaktadır. Yalnızca özel otomobili olanların konforla seyahat edeceği` bir yoldur. Yani kamu yararı gözetmemekte, otomotiv sektörüne hitap eden bir yoldur. Bizim mücadelemiz kamu yararını gözeten bir mücadeledir.`
Sayın Gökçek Samimiyse Kaçak Sarayı ve Ankapark`ı da Kapatsın
ÇMO ÇESAM Başkanı Baran Bozoğlu da konuşmasında, Ankara`da yaşanan hava kirliliğine vurgu yaparak, Ankaralılar yıl boyunca 218 gün kirli hava solumuşlardır. AB raporları da göstermektedir ki, kentlerdeki hava kirliliğinin temel nedeni yoğun trafiktir. Ankara Bulvarı da bu kirlilik sorununu tetikleyen nedenlerden olduğu için, evet kapatılmalıdır. Biz de bunu destekliyoruz` dedi.
Ankaralıların temiz ve sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için daha çok yeşil alana ihtiyaçları olduğunu ifade eden Baran Bozoğlu şöyle konuştu:
Bunun için Belediye Meclisinin karar almasına gerek yok, zaten mahkeme kararı var. Sayın Gökçek eğer gerçekten samimiyse kaçak sarayı da Ankapark`ı da kapatsın. Sayın Gökçek Atatürk Orman Çiftliğinden elini çeksin. Betonlaştırdığı alanları yeniden yeşillendirsin.
TMMOB`a bağlı Odalar, halkın yararına, halk için mücadele verir. Gökçek`in Odaları itibarsızlaştırmasına izin vermeyeceğiz. Daha önce Papazın Bağı, Eymir örneklerinde olduğu gibi Ankaralılar için mücadele etmeye devam edeceğiz. Buradan Sayın Gökçek`e de çağırıda bulunalım: Gelin, projelerinizin kamu yararına olması için meslek odalarıyla işbirliği yapın. Sonradan mahkeme kararları nedeniyle zor durumda kalınmaması için eğer gerçekten kamu yararı konusunda samimiyseniz biz meslek odaları olarak işbirliğine hazırız.`
Emre Sevim, ilerleyen günlerde ABB Gökçek`in halka çıkıp, Buraya kamunun parası harcandı, Odalar yüzünden çarçur edilecek` yakınmasında bulunabileceğini kaydederek, Davamızı inşaat başlamadan 7 yıl önce açtık ve bu sürede yanlışlığını defalarca dile getirdik. O nedenle bu söylem gerçekçi olmayacaktır` demesi üzerine Baran Bozoğlu, Evet, kamuyu zarar uğratan Melih Gökçek`in kendisidir. O nedenle maliyet ona ödetilmelidir aslında` dedi.
Toplantıda sunulan ortak açıklama metni aşağıdadır.
Trafiğe Kapatmak Yetmez, Yolu Tamamen Sök!
Davacı olduğumuz ve kamuoyunda AOÇ Ana Planı olarak lanse edilen "1/10.000 ölçekli Atatürk Orman Çiftliği Alanları Nazım İmar Planı ve I. Derece Doğal ve Tarihi Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı"nın ve eki olarak onaylanan "1/10.000 ölçekli Ulaşım Şeması" ile "1/1000 ölçekli Ulaşım (Yol-Kavşak vb.) Uygulama Projesi"`nin geçtiğimiz hafta Ankara 5. İdare Mahkemesi tarafından iptal edilmesinin akabinde Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin bu plan kapsamında inşa edilen Ankara Bulvarı`nı trafiğe kapattığı haberini 10.08.2015 tarihinde ulusal basından öğrenmiş bulunmaktayız.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu karara ek olarak bu bulvardaki trafiğin TMMOB`ye bağlı Odalar ve Ankara Barosu`nun açtığı dava sonucu durdurulduğu reklam panoları ve medya yoluyla Ankaralılara duyuracağını belirtmiştir.
Melih Gökçek yönetimindeki Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin, halkı mağdur etme ve konu hakkında meslek örgütlerimizi kamuoyunda suçlu gösterme şeklinde ilerlettiği ucuz popülist siyasetini geçmişte "Akay Kavşağını trafiğe kapatırım." söylemleriyle yaşadık. Gökçek yine aynı popülist siyasetin peşinde koşmaktadır. Yargının hatalı olduğu kanaatine vardığı bir konuda izlenen bu siyaset tarzı yargının haklı gördüğü davacı tarafı suçlamakta ve dolayısıyla yargının itibarını kamuoyu nezdinde zedelemektedir.
Bütün yurttaşlar ve kamu kurumları yargı kararlarını uygulamakla hükümlüdür. Ankara özelinde açtığımız davalarda kazanma oranımız şu gün itibariyle %92`dir. Melih Gökçek yönetimindeki Ankara Büyükşehir Belediyesi`nden bu yargı kararlarını küçük değişikliklerle oyalamak yerine burada sergilediği "duyarlılığı" sergilemesini ve kararları uygulamasını bekliyoruz. AOÇ Ana Planı`nın iptali ile Kaçak Saray ve Ankapark da dayanaksız kalmıştır, Ankara Büyükşehir Belediyesi buradaki faaliyetleri de durdurmakla yükümlüdür. Melih Gökçek`e çağrımız; "Sarayı mühürle, oyuncaklarınla vedalaş."
Ankara ulaşımı bugün bütün dünyanın kabul ettiği; "Özel araç kullanımıyla ulaşım sorunu çözülemez." öngörüsünü hiçe sayarak son yirmi yıldır özel araç kullanımı üzerine kurgulanmıştır. Bu kurgu biz Ankaralılara daha fazla yol, daha fazla katlı kavşak ve daha hızlı trafik olarak geri dönmektedir fakat bu yaklaşımla Ankara`nın ulaşım sorunu çözüme değil çözümsüzlüğe itilmektedir. Bu çözümsüzlükten vazgeçmek için illa ki yurttaşlarımızın ölmesi veya büyük yatırımların çöp` haline gelmesi gerekmemektedir Ankara Büyükşehir Belediyesi`ni aklın ve bilimin ışığında hizmet üretmeye davet ediyoruz. Ankara Bulvarı da bu çözümsüzlüğün bir ürünüdür ve Ankara ulaşım sorununa deva olmayacaktır:
1- Ankara Bulvarı Etimesgut`tan başlayarak Gazi Mahallesi`ne kadar hiçbir meskûn alanla ilişki kurmadan bir hiçliğin ortasında seyreden, AOÇ arazilerini parçalayan ve talana hazırlayan bir projedir.
2- Ankara Bulvarı, Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin Ankaralılara "Ankaralı ulaşımda konforu Ankara Bulvarı ile yaşıyor." şeklinde reklamını yaptığı Ankara`nın ana arteri niteliğindeki beş yolundan birisidir ve ne hikmetse bu ana arterlerden ikisinde -Ankara Bulvarı bunlardan birisidir.- toplu ulaşım yoktur, birinde ise dolmuş ağırlıklı toplu ulaşım vardır. Ankaralı ulaşımda konforu yaşamak için özel araç kullanmaya mahkûm edilmiştir.
3- Ankara Bulvarı neredeyse geçtiği bütün güzergah boyunca Ankara Banliyö Hattı`na paralel ilerlemektedir fakat Ankara Büyükşehir Belediyesi, TCDD tarafından işletilen ve Sincan`dan kent merkezine sadece 32 dakika -ki Ankara Büyükşehir Belediyesi`nin işlettiği metro Sincan ile kent merkezi arasını 1 saat 10 dakikada kat etmektedir.- gibi kısa bir sürede ulaşan Ankara Banliyö`sü Ankara ulaşımına entegre etmemiştir. Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ankara Bulvarı gibi çözümsüzlükler peşinde koşmak yerine hâlihazırda yapılan yatırımı verimli hale getirmeye çalışmalıdır.
Bu gerekçelerimize ve yargı kararlarına dayanarak Ankara Büyükşehir Belediyesi`ne diyoruz ki; "Trafiğe kapatmak yetmez, yolu tamamen sök!"
TMMOB`ye bağlı Çevre Mühendisleri Odası, Peyzaj Mimarları Odası ve Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi olarak bundan sonra da bu piyasacı, kamu düşmanı popülist siyaset anlayışına karşı toplumsal mücadeleyi yürüteceğimizi bir kez daha söylüyor ve yurttaşlarımızı bu mücadeleye omuz vermeye çağırıyoruz.
TMMOB Çevre Mühendisleri Odası
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi