MESLEKİ TEMEL BİLGİLENDİRME SEMİNERİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK
Eğitimin 1.gününde Şube Yönetim Sekreteri Mehtap Öztürk tarafından Çevre Mühendisleri Odası‘nın yetki, sorumluluk ve odanın yürüttüğü çalışmalar anlatıldı. Şube Başkanı Zeynep Soyer Çevre Mühendislerinin çalışma alanlarını ve çalışma koşullarını ile ilgili girişi yaptıktan sonra ÇED yönetmeliği ve uygulamaları ile ilgili bilgi verdi. Şube Yönetim Kurulu üyelerinden Mahir Cem Düzgün iş sağlığı ve güvenliği uzmanlığı, sektörde yaşanan sorunlar ve iş kazaları ile ilgili bilgi ve deneyimlerini paylaştı. Emisyon ve gürültü konusunda laboratuarda çalışan konusunda uzman odamız üyelerinden Ediz Uyanık gürültü ölçümleri ve raporlanmasıyla ilgili sunumunu gerçekleştirdikten sonra ölçüm ve analiz laboratuarlarıyla ilgili katılımcıların sorularını cevapladı. Eğitimin ilk günü Şube Yönetim Kurulu üyelerinden Selin Akın‘ın kalite yönetim sistemleriyle ilgili bilgi ve tecrübelerini paylaşmasıyla son buldu.
İkinci gün ise Şube Yönetim Kurulu Yedek üyelerinden Elif Genç‘in hava kalitesi ölçümü ve raporlanması, hava kirliliği kontrol yöntemleriyle ilgili sunumuyla başladı. ve yine Yönetim Kurulu yedek üyelerinden Çağdaş Tunç‘un atık yönetimi, beyanlar ve atık bertarafları ile ilgili sunumuyla devam etti. Çevre danışmanlık firmaları ve çevre danışmanlarının çalışma alanları, danışmanlıkta karşılaşılan zorluklar ve sorunlar şube yönetim kurulu yedek üyelerinden Çevre Danışmanı Kıvanç Ergenç tarafından anlatıldı. Meslektaşlarımızın ek gelir olarak yoğun rağbet gösterdiği çevre mühendislerinin bir diğer çalışma alanı olan LPG Sorumlu Müdürlük ile ilgili bilgilendirmeyi Yönetim Kurulu Üyelerinden Emre Okumuş yaptı. Taner Alkay‘ın atıksu arıtma tesisleri plan ve işletilmesiyle ilgili sunumundan sonra soru cevap kısmıyla eğitim sonlandırıldı.
Öğrencilerin ve yeni mezunların meslek hayatlarına atılırken nelerle karşılaşacaklarını, pratik deneyimi olan meslektaşlarından öğrenmeleri; bilginin kolektif paylaşımı ve tecrübe aktarımı açısından önemli olduğu kadar, mesleğe yeni adım atarken kendilerine uygun birer yol haritası çizebilmeleri açısından da önemlidir. Bu bağlamda öğrencilerle ilişkilerin güçlendirilmesi, oda örgütlülüğünü ileri taşıyabileceği gibi, öğrenci komisyonlarını mesleki etiğin öğrenilebileceği birer okul olmasını sağlayabilecektir. Bu süreçte katkılarını esirgemeyen değerli üyelerimize, öğrenci arkadaşlarımıza ve tüm katılımcılara teşekkür ederiz.